Postat de: Messa | Octombrie 7, 2008

Ce faci cand ceilalti fumeaza?

In perioada de dinainte sa scapi complet de dependenta si sa devii cu adevarat nefumator, exista tentatii mult mai numeroase, pe care proaspatul fost fumator le alunga uneori destul de greu. Una dintre situatiile in care apar cel mai des tentatii este cea in care un grup de persoane fumeaza social. De exemplu, la serviciu.

Cateva strategii pentru a nu fuma care functioneaza – din forumul STOPfumatul.ro:

Cred ca e greu cand ii vezi pe ceilalti ca fumeaza… dar – eu am adoptat cateva „strategii” a propos de chestia asta:

  • Imi iau o sticla cu apa plata sau ceai si beau din ea ca si cum as trage din tigara. Inlocuieste cumva gestul si, prin urmare, ajuta;
  • Ma concentrez pe senzatia neplacuta pe care mi-o da mirosul fumului de tigara si ma intreb automat „cum naiba am putut sa respir porcaria asta benevol atatia ani„?
  • Realizez ca toti colegii mei care fumeaza sunt inca apasati de dependenta si nu-si dau seama cat e de rau pentru ei insisi faptul ca fumeaza – ii urmaresc fumand si imi dau seama ca e evident ca in fumat nu au o placere, ci e doar o obligatie fata de creierul care isi cere drogul – normal ca nu imi mai doresc sa fiu si eu supusa unei substante.
  • In decurs de o luna am ajuns sa privesc fumatul exact cum ar privi oricine in lumea asta un eventual obicei ritualic in care oamenii isi taie venele in public si impreuna, fiecare folosind lame de culori diferite, cu grosimi diferite, despre care mai si vorbesc: „Ah, ce mi-as taia o vena…” „Ia lama de la mine” „Numai lama de-asta ai? Io folosesc din alea mai lungi…„. Analogia asta ridicola ma face sa privesc fumatul ca pe o curiozitate, nicidecum sa mai vreau sa bag tigara in gura.

Cu alte cuvinte, am ajuns sa privesc fumatul exact ca pe ceea ce este, adica un obicei absurd, automatizat din cauza dependentei, care omoara incet si sigur pe cei care il practica. Prin urmare, nu mai am nici cea mai mica tentatie de a fuma.

Sper sa te ajute macar una din „strategiile” astea.

Vrei mai mult? Intra pe forumul STOPfumatul.ro – acolo vei gasi mai multe persoane care trec sau au trecut prin aceleasi experiente ca si tine – poti gasi sprijin si sfaturi utile care sa te ajute sa te lasi de fumat.


Responses

  1. mi-am cumparat o tigara electronica, de care sunt foarte multumita. e foarte simplu de utilizat, mai ales ca am un pachetel in care tin si filtrele si tigara iar ca sa o incarc nu trebuie decat sa pun pachetul la incarcat cu totul. nu m-am ingrasat absolut deloc pentru ca mi-am luat rezerve cu nicotina, iar nicotina e cea care intrevine in echilibrul glicemiei din organism, iar daca redeuci unsor cate un pic din nicotina, nu exista nici un risc sa te ingrasi, pt ca organismul se adapteaza foarte rapid. asa ca tigara electronica este cea mai buna metoda dca sa te lasi de fumat,t. pot sa va dau si nr de tel de unde am cumparat-o 0728 767 498


Lasă un răspuns

Categorii

