Postat de: Messa | Martie 4, 2009

700000 de euro pentru 4000 de telefoane

Asta este, pe scurt, investitia si rezultatul obtinut de Statul Roman cu panotajul cu Mihaela Radulescu, in cadrul campaniei Stop Fumat. Call-centerul campaniei a primit 4000 de apeluri de la inceputul campaniei si pana acum; cati s-au si lasat de fumat cu campania asta… nu se stie. Oricum, avand in vedere ca in Romania mor anual 33000 de oameni din cauza fumatului, 4000 de apeluri reprezinta o cifra ridicola, avand in vedere scopul declarat al campaniei…

Pai… StopFumatul are in prezent ~100+ de vizitatori unici pe zi. Cu 100 de vizitatori unici pe zi (si cifra asta creste de la o zi la alta), in doar 40 de zile, fara panouri cu o vedeta in chiloti, mari cat blocurile si montate prin toata tara, fara expunere in presa, StopFumatul.ro reuseste sa adune practic in timp mai scurt si cu investitie infima exact tot atatea solicitari de informatii… pentru ca practic fiecare vizita pe StopFumatul.ro asta inseamna, cautare de informatii, ca si apelul telefonic la hotline-ul de stat.

Si daca facem o simpla impartire, obtinem suma cheltuita  de Ministerul Sanatatii din banii fumatorilor platitori de taxe pentru a primi un telefon pentru informare de la o persoana care intentioneaza sa renunte la fumat: 175 de euro.

Nu era mai simplu (daca voiau sa cheltuie banii astia, sa o faca macar cu folos) sa ofere, de exemplu, suma asta… celor care reusesc, pe testate, sa nu fumeze pentru o perioada de, sa zicem, cateva luni? Garantez ca macar de 10 ori mai multi decat cei 4000 care doar au sunat chiar ar fi incercat sa se lase de fumat!


Responses

  1. Ma bucur sa vad ca macar site-ul acesta are succes, deoarece campania, si asta o spun dintr-un pdv pur subiectiv de fumotoare ce sunt, a avut un succes ridicol de mic, mai ales ca in afara de acele bannere atrnate pe niste blocuri pe care eu nu le-am vazut (sunt din Cluj), dar le-au vazut altii din alte orase cand ieseau pe balcon sa fumeze o tigara, nu a facut mai nimic.
    De existenta acesui site am aflat dupa foarte multe cautari si din nevoie, nu ca m-ar fi informat cineva.
    Conjunctura in care ma aflu m-a facut sa studiez cu atentie campaniile sociale desfasurate atat la noi, cat si peste hotare, iar aceasta as pute-o incadra cu greu in cercul Social Marketingului, mai degraba este o campanie de imagine, initial reusita, dar care a fost pusa in umbra de divortul vedetei.
    S-au investit foarte multi bani in aceasta „campanie”, bani care s-au folosit in scopul…? Nu era mai bine daca se punea un accent mai mare pe taierea raului din radacina? Foarte multi copii fumeaza, adolescenti, studenti, si fumeaza in scoli, in fata scolii, langa scoala. Eu lucrez intr-o scoala particulara unde nici un copil nu fumeaza (au fost cazuri, insa i-am convins sa se lase), nu exista loc de fumat in scoala, profesorii nu miros a fum si nu se ascund dupa colturi sa-si hraneasca plamanii. Eu nu fumez la servici!
    Ar trebui aruncata o privire in curtea vecinului, de exemplu la magnifica campanie „Got milk?” care este una dinter cele mai bune campanii de informare, desi nu se vad nici o pereche de chiloti rosii! Avem nevoie de mai multa informatie, ceva sa ne convinga. Avem nevoie de mai multa implicare, de persusiune, de oameni puternici, nu de afise care nu ne spun nimic. Dupa ce am vazut prima data afisul Mihaelei Radulescu, singura intrebare care mi-a venit in minte a fost aceasta: „de ce se adreseaza doar barbatilor, doar si eu fumez dupa sex?”.
    Imi cer scuze daca v-am plictisit sau daca vorbele mele nu au relevanta, insa, ca viitor specialist in comunicare, stiu ca se poate face mult mai mult, mai ales pe bani publici.

  2. Firuta, n-am inteles din mesajul tau daca ai reusit sa scapi de fumat sau fumezi totusi acasa… daca vrei sa te lasi de fumat si ti-ar prinde bine un grup de prieteni… intra pe http://www.stopfumatul.ro si inregistreaza-te – pe forum ai sa gasesti multi oameni care fie au scapat deja de cateva luni bune de tigara, fie inca sunt la inceput, dar toti stim cum e si macar iti putem fi alaturi, ca sa-ti fie mai usor!

    Nu m-ai plictisit absolut deloc, toate cele spuse de tine sunt, din pacate, atat de adevarate!

    Te astept sa mai vorbim!

  3. Inca fumez, si fumez destul de mult. Acasa, in oras, la prieteni, doar in preajma copiilor nu. Acesta este singurul lucru pe care nu il pot face.
    De lasat, cred ca singurul lucru care m-ar determina sa ma las ar fi o initiativa legislativa, desi campania cu pozele pe pachetele de tigari m-a cam facut sa ma gandesc de doua ori inainte sa imi aprind tigara, insa si aceast fapt a fost doar temporar. Acum m-am obisnuit cu designul.

  4. Da, pai asta e unul dintre riscurile campaniilor „grafice” – omul se obisnuieste cu imaginile si nu-l mai afecteaza, dat fiind ca efectul nociv al tigarilor nu este imediat…

  5. Ministerul Sanatatii ar fi avut o rata mult mai mare de success daca ar interzice fumatul in locurile publice. O lege dura antifumat ar apara sanatatea publica, drepturile nefumatorilor si ar influenta mai multi fumatori (sociali) sa renunte la fumat. In schimb, MS a venit cu o lege care dezamageste. Vizitati-mi blogul pentru a afla cum va puteti proteja de fumatul pasiv in Ro http://www.aerfaratutun.com


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: